Cyklotrasy

Cyklostezka Pszczyna – Havirow – 114 km
přiblížení / oddálení

2019-01::1548070890-trasa-niebieska.jpgTrasa Havirow - Pszczyna – 124 kilometry

Początek trasy – Magistrat miasta Havirow. Jedziemy w prawo ul. Svornosti, po przejechaniu 60 metrów skręcamy w prawo, dojeżdżamy do skrzyżowania z ul. J. Svermy, skręcamy w lewo. Dojeżdżamy do ul. Na Nabreźi, przejeżdżamy na wprost, jedziemy ścieżką w dół przez Park Na Nabreźi do mostu na rzece Lucina. Przejeżdżamy przez most, dalej kontynuujemy jazdę drogą rowerową nr: 56a. Dojeżdżamy do ul. Mezidoli, skręcamy w lewo, przejeżdżamy przez most na rzece Lucina. Dojeżdżamy do skrzyżowania z ul. Na Kempach, przejeżdżamy na wprost, jedziemy ul. Selska drogą rowerową nr: 56. Jesteśmy w miejscowości Dolni Bludowice. Dojeżdżamy do skrzyżowania z ul. Frydecka, skręcamy w prawo. Ulicą Frydecką, drogą rowerową nr: 56 jedziemy przez miejscowość Postredni Bludowice, dalej do miejscowości Horni Bludowice (droga rowerowa nr: 56 skręca w lewo), my jedziemy prosto drogą rowerową nr: 6099 przez most na rzece Lucina, 100 metrów za mostem skręcamy w lewo. Jedziemy drogą rowerową nr: 6099 do miejscowości Żermanice, po lewej stronie Żermanicky Park, dojeżdżamy do skrzyżowania, skręcamy w lewo i po przejechaniu 50 m. dojeżdżamy do drogi 4733, skręcamy w lewo, jedziemy 30m. i skręcamy w prawo. Jedziemy pod górę drogą rowerową nr: 6099 do skrzyżowania przy zaporze, Na skrzyżowaniu skręcamy w lewo, przejeżdżamy po koronie zapory zbiornika Żermanicka Vodni Nadrź 40. Po przejechaniu po koronie zapory dojeżdżamy do Kamieniołomu Żermanickiego 41, skręcamy w prawo, jedziemy drogą rowerową nr: 6174 wzdłuż zbiornika wodnego, po przejechaniu 1,2 km. zakręt w lewo, jedziemy mocno pod górę. Dojeżdżamy do skrzyżowania z drogą 4735, przejeżdżamy na wprost. Po prawej stronie wieża widokowa w Szobiszowicach 39. Jedziemy na wprost, po przejechaniu 1,4 km. na skrzyżowaniu z ul. Ke Stonavce skręcamy w lewo, dojeżdżamy do drogi krajowej 11 ul. Tesinska skręcamy w lewo. Jesteśmy w miejscowości Horni Terlicko, przejechaliśmy 15 km. Ulicą Tesinska jedziemy 300m. skręcamy w lewo, jedziemy ul. Majova do Urzędu władz Lokalnych Obecni urad Terlicko. Zawracamy, jedziemy ul. Majova,drogą rowerową nr 56, przejeżdżamy na wprost ul. Tesinska i docieramy nad zbiornik wodny Terlicko, skręcamy w lewo. Po przejechaniu 0,4km. po prawej stronie nad zbiornikiem wodnym zabytkowy budynek Karczma Jaśkovska 35 . Kontynuujemy jazdę drogą rowerową nr: 56 ulicą Promenadni, przejeżdżamy 0,4 km. skręcamy w lewo, jedziemy ul. Pruchodni, dojeżdżamy do drogi 474, skręcamy w prawo. Po przejechaniu 0,9 km. po prawej stronie skład materiałów budowlanych, skręcamy w prawo i po przejechaniu 0,7km. dojeżdżamy do Ski & Wake Terlicko 36 . Zawracamy do drogi 474, skręcamy w prawo, przejeżdżamy 0,4km., skręcamy w prawo w ul. Źielena, skręcamy w lewo ul. Terlicka, dojeżdżamy do skrzyżowania, skręcamy w prawo. Jedziemy drogą rowerową nr: 56 ul. Żivoticka w kierunku zapory 1,4km., skręcamy w prawo w ul. Hrazi, wjeżdżamy na koronę zapory Vodni nadrż Terlicko 31 . Jedziemy na wprost drogą rowerową nr: 56, po przejechaniu około 0,9km. ostry zakręt w lewo, jedziemy pod górę ul. Stodolni, na skrzyżowaniu skręcamy w prawo, przejeżdżamy 1,1km. zakręt w lewo, dojeżdżamy do ul. Farni, skręcamy w prawo, wjeżdżamy na parking pod Kościołem p.w. Św. Wawrzyńca w Dolni Terlicko 33 . Przejeżdżamy przez drogę krajową 11 w ul. V Aleji, jedziemy na wprost drogą rowerową nr: 56 i po przejechaniu około 1,9km. docieramy na Socharsky Park Skulptur 34 . Zawracamy tą samą drogą pod kościół Św. Wawrzyńca, jedziemy ul. Farni następnie ul. Ku Pamatniku, na rozwidleniu jedziemy w prawo i dojeżdżamy do Parku Pamięci Polskich Lotników i pomnika Franciszka Żwirki i Stanisława Wigury 32 . Zawracamy do rozwidlenia dróg, skręcamy ostro w prawo, ul U Pamatniku dojeżdżamy do skrzyżowania, skręcamy w prawo ul. Dolni Terlicko. Jedziemy drogą rowerową nr: 6100 ul. Dolni Terlicko, przecinamy drogę 4749, jedziemy ul. Pod Bućinou. Dojeżdżamy do miejsca w którym znaki drogi rowerowej nr: 6100 prowadzą wąską ścieżką wzdłuż łąki, przejeżdżamy przez kładkę na potoku i dojeżdżamy do ul. K Lomu. Skręcamy w lewo i po 60 metrach za mostkiem skręcamy w prawo, jedziemy leśną drogą pod górkę na skraj lasu około 1km., na wprost zabudowania. Skręcamy w lewo i wzdłuż lasu pod górę kontynuujemy jazdę, dojeżdżamy do skrzyżowania, skręcamy w prawo, kontynuujemy jazdę drogą rowerową nr: 6100 ul. Naves, po lewej stronie budynki starej szkoły i ruiny Zamku Chotebuz, jedziemy na wprost, następnie skręcamy w lewo ul. Myslivecka. Jedziemy ul. Myslivecka do ul. Severni, skręcamy w prawo i po przejechaniu 0,6 km. skręcamy w lewo ul Lesni, dojechaliśmy do miejscowości Podobora. Dojeżdżamy do ul. Karvinska drogi 67, skręcamy w lewo i po przejechaniu około 400m. skręcamy w lewo w ul. Za Mostem i dojeżdżamy do Archeoparku Chotebuz-Pobora 43 . Jedziemy dalej ul. Za mostem, skręcamy w prawo, przejeżdżamy przez przejazd kolejowy, Jedziemy drogą rowerową nr: 6257 ul. Stavy, dojeżdżamy do drogi 67. Jesteśmy w miejscowości Łąki, skręcamy w prawo i po 30m. skręcamy w lewo w ul. Ke Hrysti, dojeżdżamy do wałów nad Olzą, skręcamy w lewo. Jedziemy do Darkovskiego zabytkowego mostu na Olzie w Karwinie wzdłuż rzeki Olzy drogą rowerową nr: 6257. Przejeżdżamy przez Darkovski most, jesteśmy w Karwinie, wjeżdżamy na rondo. Z ronda wyjeżdżamy drugim zjazdem w ul. Lazeńska, dojeżdżamy do ul. Karola Śliwky, po lewej stronie park Zamkowy, skręcamy w prawo i poruszamy się uliczkami po przekątnej Parku Bedrich Smetany. Przejeżdżamy na wprost ul. Frysztatską i dojeżdżamy do Tr. 17 Listopadu, przejeżdżamy na skrzyżowaniu z światłami na wprost w ul. Borovskeho. Kontynuujemy jazdę drogą rowerową wzdłuż ul. Borovskeho do granicy Czesko- Polskiej, dalej ul. Juliusza Tuwima, jedziemy na wprost ul. Janusza Korczaka czerwonym szlakiem rowerowym. Skręcamy w lewo, jedziemy ul. Graniczną (czerwony szlak rowerowy na rozwidleniu skręca w lewo) my jedziemy prosto, dojeżdżamy do ul. Jagiellońskiej drogi 937 w Zebrzydowicach, skręcamy w lewo, przejeżdżamy pod wiaduktem kolejowym. Na łuku drogi skręcamy wprawo w ul. Wyzwolenia (druga droga za wiaduktem), na rozwidleniu skręcamy w lewo. Jedziemy ul. Wyzwolenia, przejeżdżamy na wprost ul. Topolową, jedziemy wąską ścieżką przez kładkę do ul. Stromej, skręcamy w prawo pod górkę. Dojeżdżamy do ul. Księdza Antoniego Janusza, jedziemy na wprost ul. Księdza Antoniego Janusza, następnie ul. Zebrzydowicką jesteśmy w Pielgrzymowicach. Skręcamy w prawo w ul. Zieloną jedziemy czerwonym szlakiem rowerowym ul. Zieloną, skręcamy w lewo ul. Podlesie, skręcamy w prawo w ul. Cieszyńską (czerwony szlak rowerowy biegnie prosto). Dojeżdżamy do drogi 938 skręcamy w lewo i po 150m. po prawej stronie jest Restauracja Hotel Pielgrzymówka. Ruszamy dalej drogą 938 w kierunku Cieszyna, przejeżdżamy około 1 km. i zaraz za mostkiem skręcamy w lewo w ul. Polną. Ulicą Polną najpierw utwardzoną drogą później asfaltową dojeżdżamy do dworca kolejowego w miejscowości Pruchna, skręcamy w lewo. Ulicą Dworcową dojeżdżamy do ul. Głównej, skręcamy w prawo, przejeżdżamy przez przejazd kolejowy i zaraz skręcamy w lewo w ul. Nową. Ulicą Nową dojeżdżamy do ul. Głównej w Pruchnej, skręcamy w lewo, jedziemy ul. Główną około 1,3km. po lewej stronie zameczek, skręcamy w prawo w ul. Cichą i po przejechaniu 1,5km. docieramy do Gospodarstwa Agroturystycznego „Wodna Dolina” w Pruchnej 22 . Zawracamy i ul. Cichą dojeżdżamy do ul. Głównej, skręcamy w prawo, przejeżdżamy na wprost drogę 81 na skrzyżowaniu z sygnalizacją świetlną, dojechaliśmy do miejscowości Drogomyśl. Jedziemy ul. Główną przez most na rzece Wiśle około 1,4km. od skrzyżowania, dojeżdżamy do Stacji Diakonijnej Parafii Ewangelicko-augsburskiej Centrum „EFATA” w Drogomyślu 23 . Wracamy ul. Główną 200m. skręcamy w prawo w ul. Wiejską, jedziemy znakowaną Wiślaną Trasą Rowerową El Velo, skręcamy w prawo ul. Kolejowa, przejeżdżamy przez przejazd kolejowy, skręcamy w lewo w ul. Pasieczną. Ulicą Pasieczną dojeżdżamy do ul. Brzegowej, skręcamy w prawo, przejeżdżamy przejazd kolejowy, jedziemy prosto wzdłuż rzeki Wisły. Dojeżdżamy do ul. Bielskiej w Strumieniu, skręcamy w lewo, przejeżdżamy przez most na rzece Wiśle. Na skrzyżowaniu za mostem skręcamy w lewo, jedziemy ul. Mikołaja Brodeckiego 400m. skręcamy w prawo, jedziemy ul. Młyńską 300m. i na skrzyżowaniu skręcamy w lewo, dojeżdżamy do emgoku Miejskiego Centrum Kultury i Rekreacji i Izby Pamięci w Strumieniu 19 . Przejeżdżamy na wprost przez ul. Młyńską, jedziemy ul. Kościelną do kościoła rzymskokatolickiego Sanktuarium Św. Barbary w Strumieniu 18 . Wjeżdżamy na ul. 1 Maja, skręcamy w prawo, dojeżdżamy do Rynku, po lewej stronie Ratusz w Strumieniu i Galeria pod Ratuszem 17 . Z rynku wyjeżdżamy ul. Stanisława Łukasiewicza i po przejechaniu 400m. skręcamy w prawo i wjeżdżamy do Parku Miejskiego w Strumieniu 16 . Wyjeżdżamy w prawym rogu z parku ul. Parkową, przejeżdżamy na wprost ul. Mikołaja Brodeckiego, jedziemy przez most na rzece Wiśle ul. Bielską przez miejscowość Zabłocie do Chybia. Dojeżdżamy do Kościoła Rzymskokatolickiego p. w. Chrystusa Króla Sanktuarium Matki Boskiej Gołyskiej w Chybiu 25 kontynuujemy jazdę ul. Bielską, przejeżdżamy przejazd kolejowy, skręcamy w prawo, jedziemy ul. Cieszyńską 150m. przed stacją kontroli pojazdów skręcamy w lewo. Jedziemy ul. Słowackiego, skręcamy w lewo, przejeżdżamy przez przejazd kolejowy, jedziemy ul. Dębową, po przejechaniu 150m. skręcamy w prawo, jedziemy ul. Kamienną, skręcamy w lewo, jedziemy ul. Słoneczną, dojeżdżamy do Winnicy Mnich w Chybiu Mnichu 26 . Jedziemy dalej ul Słoneczną, skręcamy w lewo, jedziemy ul. Świerkową, skręcamy w lewo, jedziemy 80m.ul. Dębową, skręcamy w prawo, ul. Tuwima dojeżdżamy do ul. Bielskiej. Skręcamy w prawo, jedziemy przez las ul Bielską do miejscowości Landek, skręcamy w lewo, jedziemy ul. Św. Huberta niebieskim szlakiem rowerowym, zakręt w prawo kontynuujemy jazdę ul. Św. Huberta, skręcamy w lewo, jedziemy ul. Pszczelarską, po lewej stronie obszar Rezerwatu Przyrody „Rotuz” 24 . Kontynuujemy jazdę niebieskim szlakiem rowerowym ul. Pszczelarską zakręt w prawo, skręcamy w lewo obok leśniczówki, jedziemy drogą leśną do rozrządowej stacji kolejowej Zabrzeg Czarnolesie (niebieski szlak rowerowy skręca w prawo) my jedziemy na wprost przez przejazd kolejowy, skręcamy w prawo, później w lewo i przechodzimy tunelem pod torami do ul. Gminnej w Zabrzegu. Skręcamy w lewo i po przejechaniu 100m. skręcamy w prawo, jedziemy do zapory w Goczałkowicach. Przejeżdżamy po koronie zapory Zbiornika wodnego w Goczałkowicach 2980m. 11 , za zaporą po lewej stronie Ekocentrum w Goczałkowicach – Zdroju 12 Jedziemy dalej drogą rowerową wzdłuż ul. Jeziornej, dojeżdżamy do ul. Szkolnej, skręcamy w prawo, Po przejechaniu ul. Szkolną w Goczałkowicach około 1km. skręcamy w prawo, jedziemy ul. Bór 1, przejeżdżamy na wprost przez ul. Polną, skręcamy w lewo, jedziemy leśną drogą w kierunku uzdrowiska, przeprowadzamy rower przez przejście przez tory kolejowe, po prawej stronie staw Maciek i na nim Wake Park w Goczałkowicach- Zdroju 14 . Dojeżdżamy do ul. Uzdrowiskowej, skręcamy w lewo, jedziemy przez Uzdrowisko Goczałkowice- Zdrój 13 . Jedziemy ul. Uzdrowiskową do ronda, wyjeżdżamy trzecim wyjazdem, jedziemy ul. Szkolną, przejeżdżamy przez przejazd kolejowy jedziemy dalej, skręcamy w prawo. Jedziemy ul. Św. Anny, przecinamy ul. Główną, dojeżdżamy do ul. Zimowej, Na wprost Ogrody do zwiedzania „Kapias” w Goczałkowicach- Zdroju 15 Jedziemy ul. Zimową do ul. Jeziornej, skręcamy w prawo, jedziemy drogą rowerową wzdłuż ul Jeziornej i ul. Zdrojowej czerwoną trasą rowerową do Pszczyny, przejeżdżamy na wprost przez ul. Cieszyńską. Jedziemy czerwoną trasą rowerową ścieżką przez park wzdłuż Pola Golfowego, dojeżdżamy do Trzech Dębów 8 , jedziemy dalej, dojeżdżamy do Pokazowej Zagrody Żubrów 7 . Jedziemy dalej, przechodzimy przez ul. Żorska, jedziemy niebieską trasą rowerową alejkami przez Park Zamkowy 2 , do Muzeum Zamkowego 4 . Od muzeum wyjeżdżamy przez Bramę Wybrańców na Pszczyński Rynek 1 . Z rynku wyjeżdżamy ul. Piastowską i po przejechaniu 0,7km. dojeżdżamy do Muzeum Prasy Śląskiej 6 , jedziemy dalej ul. Piastowską, skręcamy w lewo, jedziemy ul. Katowicką, przejeżdżamy przez most na rzece Pszczynce, skręcamy w prawo do Parku Dworcowego. Jedziemy aleją parkową oznakowaną niebieską trasą rowerową, przejeżdżamy przez most na rzece Pszczynce, dojeżdżamy do skansenu Zagroda Wsi Pszczyńskiej 3 . Jedziemy dalej alejką parkową, skręcamy w lewo, jedziemy przez kładkę na rzece Pszczynce ul. Parkową ul. Różaną do ul. Hallera, skręcamy w prawo, przejeżdżamy podziemnym przejście pod ul. Górnośląską drogą krajowa 1. Jedziemy ul. Hallera, ul. Złote Łany przez miejscowość Jankowice do ul. Żubrów skręcamy w prawo. Jedziemy ul. Żubrów 1km. dojeżdżamy do Ośrodka Edukacji Ekologicznej „Pszczyńskie Zubry” w Jankowicach 7a . Koniec trasy.

Trasa Pszczyna – Havirow – 114 kilometrów

Początek trasy – Starostwo Powiatowe ul. 3 Maja Pszczyna. Jedziemy ul. 3 Maja, przez Plac Zwycięstwa i Wolności, wyjeżdżamy 3 zjazdem z ronda, przejeżdżamy ul. Sokoła, przechodzimy przez ul. Dworcową do Parku Dworcowego, przejeżdżamy alejką parkową do skansenu Zagroda Wsi Pszczyńskiej ③ (1 km). Wyjeżdżamy z Skansenu alejką parkową, oznakowaną niebieską trasą rowerową, przechodzimy ul. Katowicką do Parku Zamkowego ②, jedziemy alejką, skręcamy w lewo na kładkę nad śluzą przez Pszczynkę docieramy do Stajni Książęcych ⑤. Dalej jedziemy w prawo ul. Basztową, skręcamy w lewo, docieramy do Pszczyńskiego Rynku ①, skręcamy w prawo i przez Bramę Wybrańców docieramy do Muzeum Zamkowego ④ (1,9 km). Od Muzeum Zamkowego wjeżdżamy do Parku Zamkowego ②, skręcamy w lewo, poruszamy się trasą rowerową niebieską, przechodzimy ul. Żorską i docieramy do Pokazowej Zagrody Żubrów ⑦ (2,9 km). Jedziemy dalej, dojeżdżamy pod Trze Dęby ⑧ (3,2 km), zawracamy, mijamy Zagrodę Pokazową Żubrów, skręcamy w lewo na promenadę wzdłuż rzeki Pszczynki, znakowany czerwony znak pieszy. Wjeżdżamy na ul. Dygasińskiego, skręcamy w prawo, przejeżdżamy przez most na rzece Pszczynce, dojeżdżamy do ul. Wodzisławskiej, skręcamy w lewo, dojeżdżamy do miejscowości Poręba. Po przejechaniu ul. Wodzisławską 1 km skręcamy w lewo, przejeżdżamy po koronie zapory Zbiornika Łąka, skręcamy w prawo i docieramy do Ośrodka Sportów Wodnych w Łące ⑨ (9,9 km). Z Ośrodka Sportów Wodnych ruszamy w prawo i oznakowaną zieloną trasą rowerową R4 „Grenways” dojeżdżamy do ul. Hodowców w Wiśle Wielkiej, skręcamy w prawo, dalej poruszamy się zieloną trasą rowerową R4, z ul. Hodowców skręcamy w lewo i drogą przez las „Czarne Doły” dojeżdżamy do leśniczówki. Wyjeżdżamy na wprost, jedziemy ul. Brzozową, przejeżdżamy na wprost przez ul. Cieszyńską i docieramy do Jacht Klubu PTTK Pszczyna w Wiśle Wielkiej ⑩ (19,6 km). Z Ośrodka Żeglarskiego wracamy ul Brzozową około 2,4 km, skręcamy w lewo, ul. Stenclówka przejeżdżamy wzdłuż pól i po przejechaniu 3,4 km dojeżdżamy do ul. Jordana w Studzionce. Przejeżdżamy ul. Jordana na wprost i jedziemy zieloną trasą rowerową R4 do Strumienia ul. Londzina, skręcamy w prawo w ul. Podwale i po 0,2 km skręcamy w lewo w ul. Staromiejską, dojeżdżamy do ul. Londzina, skręcamy w lewo i jesteśmy na rynku w Strumieniu (30,5 km). W Ratuszu znajduje się Galeria Pod Ratuszem ⑰. Z rynku wyjeżdżamy ul. Stanisława Łukasiewicza i po przejechaniu 0,4 km skręcamy w prawo, wjeżdżamy do Parku Miejskiego w Strumieniu ⑯. Z parku wyjeżdżamy ul. Kościelną i po przejechaniu 0,7 km docieramy do kościoła Sanktuarium Św. Barbary ⑱. Od kościoła wracamy ul. Kościelną, skręcamy w prawo, przez ul. Młyńską przejeżdżamy na wprost, docieramy do Miejskiego Centrum Kultury i Rekreacji i Izby Pamięci w Strumieniu ⑲. Wracamy do ul. Młyńskiej, skręcamy w lewo, dojeżdżamy do ul. 1Maja skręcamy w lewo. Ulicą 1Maja dojeżdżamy do skrzyżowania z Drogą Krajową 81 ul. Wiślańska, na światłach przejeżdżamy na wprost, jedziemy ul. Wyzwolenia w Zbytkowie, zieloną trasą rowerową R4 do ul. Kasztanowej, przejeżdżamy na wprost ul. Łąkową, później przecinamy Drogę Wojewódzką 938, jedziemy na wprost ul. Reja w Golasowicach, dojeżdżamy do ul. Nałkowskiej, skręcamy w prawo i po przejechaniu 0,5 km skręcamy w lewo ul. Korczaka. Jedziemy ul. Korczaka, dalej ul. Golasowicką do Pielgrzymowic. W Pielgrzymowicach z ul. Golasowickiej skręcamy w lewo w ul. Karola Miarki, docieramy do Kościoła Rzymskokatolickiego p.w. Św. Katarzyny w Pielgrzymowicach ⑳ (42,5 km). Od kościoła ruszamy ul. Karola Miarki, dojeżdżamy do ul. Zebrzydowickiej, skręcamy w lewo, jedziemy ul. Zebrzydowicką, dalej ul. Księdza Antoniego Janusza w miejscowości Zebrzydowice. Po Prawej stronie staw Młyńczok, docieramy do Pałacu w Zebrzydowicach 21, obecnie mieści się tam Gminny Ośrodek Kultury (47,5 km). Od Pałacu w Zebrzydowicach jedziemy ul. Księdza Antoniego Janusza, dojeżdżamy do drogi nr 937 ul. Jana Kochanowskiego, skręcamy w lewo i po przejechaniu 0,3 km. skręcamy w prawo w ul. Dworcową, czerwony szlak rowerowy. Za wiaduktem skręcamy w lewo i po przejechaniu 0,6 km. skręcamy w prawo w ul. Owocową. Jedziemy czerwonym szlakiem rowerowym, dojeżdżamy do ul. Wojska Polskiego, skręcamy w prawo, dojeżdżamy do ul. Granicznej. Skręcamy w prawo i po 50 metrach w lewo, jedziemy ul. Graniczną do ul. Janusza Korczaka, skręcamy w prawo, ul. Janusza Korczaka dojeżdżamy do ul. Juliusza Tuwima, jedziemy czerwonym szlakiem rowerowym dalej na skrzyżowaniu jedziemy na wprost (czerwony szlak rowerowy skręca w lewo) do granicy Polsko – Czeskiej. Po przekroczeniu granicy jedziemy na wprost ul. Borovskeho, po przejechaniu 0,6 km. wjeżdżamy na drogę rowerową po lewej stronie ul. Borovskeho, jesteśmy w Karvinie. Dojeżdżamy do ul. 17 Listopada, na światłach przejeżdżamy na drugą stronę i skręcamy w prawo. Jedziemy drogą rowerową wzdłuż ul. Tr 17 Listopada, na trzecim skrzyżowaniu z sygnalizacją świetlną skręcamy w lewo w ul. Karola Śliwky, przejeżdżamy 200m. i skręcamy w prawo w ul. Piwowarską i dojeżdżamy do rynku i Zamku Frysztat w Karvinie 27 (58 km.). Pomiędzy Zamkiem Frysztat a kościołem przez bramę wjeżdżamy do parku zamkowego, skręcamy w prawo, następnie w lewo. Po parku poruszamy się za znakami niebieskiej trasy rowerowej, mijamy letni amfiteatr, zoo Koutek, dojeżdżamy do ul. Lazeńskiej, skręcamy w prawo. Ulicą Lazeńską jedziemy 100m. i skręcamy w lewo za znakami niebieskiej trasy rowerowej, wjeżdżamy do parku Laźne Darkov 28 . Po przejechaniu 0,7 km. skręcamy w prawo, mijamy Spolećensky Dum Laźni, dalej pawilony i budynek zabiegowy Uzdrowiska Darkov, dojeżdżamy do ronda. Z ronda wyjeżdżamy na wprost na zabytkowy Darkovsky Most na Olzie – Most Sokolovskych Hrdinu w Karvinie. Kontynuujemy jazdę drogą rowerową nr: 6097 na wprost ul. Svornosti, po 300m wjeżdżamy na ul. Stonawską, skręcamy w prawo, przejeżdżamy przez tereny górnicze około 3km., dojeżdżamy do miejscowości Stonawa. Kontynuujemy jazdę drogą rowerową nr: 6097, skręcamy w prawo i po 100m. skręcamy w lewo, po przejechaniu około 1,6 km. skręcamy w prawo i po lewej stronie dojeżdżamy do PZKO do Mini Golfa Adventure Golf Stonava 29 . Przecinamy drogę 4687, kontynuujemy jazdę drogą rowerową nr: 6097, przecinamy drogę 475, dojeżdżamy do miejscowości Albrechtice, jedziemy ul. Osvobozeni, skręcamy w prawo w ul. Śkolni za znakami drogi rowerowej nr: 6097, docieramy do Drewnianego Kościoła p.w. Św. Piotra i Pawła 30 . Dalej kontynuujemy jazdę drogą rowerową nr: 6097 ulicami Śkolni i Obecni, dojeżdżamy do ul. Żivotickiej drogi 4743, skręcamy w prawo. Ulicą Zivoticką dojeżdżamy do drogi 474 ul. Padlych hrdinu, kontynuujemy jazdę na wprost drogą rowerową nr: 6098, dojeżdżamy do Pomnika Tragedii Żywocickiej w Żivoticach 37 . Od Darkowskiego mostu na Olzie przejechaliśmy 14km. Dalej jedziemy ul. Padlych hrdinu, dojeżdżamy do ronda z drogą krajową nr:11, przejeżdżamy na wprost, drugi wyjazd, jedziemy ul. Na Zaguri, po prawej stronie sklep spożywczy. Skręcamy w lewo w oznakowaną drogę rowerową nr: 56. Drogą rowerową nr: 56 dojeżdżamy do miejscowości Terlicko, przecinamy ponownie drogę krajową nr: 11 i docieramy nad zbiornik wodny Terlicko, skręcamy w lewo. Po przejechaniu 0,4 km. po prawej stronie nad zbiornikiem wodnym zabytkowy budynek Karczma Jaśkowska Terlicko 35 . Kontynuujemy jazdę drogą rowerową nr: 56, wjeżdżamy na drogę 474, skręcamy w prawo, po przejechaniu 1,3 km. skręcamy w prawo w ul. Źelena, jedziemy ul. Terlicka do ul. Żivotickiej, skręcamy w prawo. Jedziemy w kierunku zapory ul. Żivoticką 1,4 km., skręcamy w prawo w ul. Hrazni, nadal poruszamy się drogą rowerową nr: 56, wjeżdżamy na koronę zapory Terlicko 31 . Jedziemy dalej na wprost, po około 0,9 km. droga rowerowa 56 skręca w lewo, my kontynuujemy jazdę na wprost, dojeżdżamy do drogi krajowej 11, skręcamy w prawo. Jedziemy drogą krajową nr: 11 (uwaga niebezpieczny odcinek trasy), mijamy skrzyżowanie z drogą nr: 474, zakręt w prawo, przejeżdżamy przez most na rzece Stonavka ul. Tesinska. Na pierwszym skrzyżowaniu skręcamy w lewo za znakami niebieskiego szlaku pieszego w kierunku Sobesovic. Po przejechaniu 1,1 km. na skrzyżowaniu skręcamy w lewo i dalej na wprost za znakami niebieskiego szlaku pieszego. Po lewej stronie widoczny kościół w Sobesovicach, na skrzyżowaniu skręcamy w lewo, mijamy kościół i dojeżdżamy do drogi 4735, skręcamy w lewo. Jedziemy drogą rowerową nr: 6174 po przejechaniu 0,5 km. po lewej stronie Wieża Widokowa w Szobiszowicach 39 . Skręcamy w prawo, jedziemy w dół drogą rowerową nr: 6174 do zbiornika Vodni Nadreż Żermanice 40 , skręcamy w prawo, dojeżdżamy do parkingu i skrzyżowania. Po prawej stronie Kamieniołom Żermanicki Żermanicky Lom 41 . Skręcamy w lewo, jedziemy po koronie zapory, na skrzyżowaniu za zaporą skręcamy w prawo, jedziemy drogą rowerową nr: 6099, dojeżdżamy do skrzyżowania z drogą 4733, skręcamy w lewo i po przejechaniu 30 metrów skręcamy w prawo, po przejechaniu kolejnych 50 metrów skręcamy w prawo. Jedziemy drogą rowerową nr: 6099, dojeżdżamy do skrzyżowania z drogą 4731, droga rowerowa prowadzi w prawo my kontynuujemy jazdę na wprost, jesteśmy w miejscowości Horni Bludovice. Po przejechaniu około 0,6 km. na skrzyżowaniu skręcamy w prawo w ul. Na Kempach, jedziemy na wprost. Obok „Zielonego Autobusu” skręcamy w prawo później w lewo ul. Na Kempach. Dojeżdżamy do skrzyżowania z ul. Na Lanech, skręcamy w prawo, dalej jedziemy ul. Na Kempach, przejeżdżamy przez most na rzece Lucina, dojechaliśmy do miejscowości Dolni Bludovice. Na skrzyżowaniu jedziemy na wprost ulicą K Lućinne, dojeżdżamy do ul. Selska, skręcamy w prawo. Jedziemy ul. Selska, za kościołem Ewangelickim zakręt w lewo, dojeżdżamy do skrzyżowania z ul. Frydecka, na wprost szkoła podstawowa Zakladni śkola Frydecka. Skręcamy w lewo ul. Frydecką, po przejechaniu około 0,5 km. przed mostkiem na Bludovickim Potoku skręcamy w lewo, po przejechaniu 300m. skręcamy w prawo i po schodach wprowadzamy rower do ulicy U Stadionu. Jedziemy ul. U Stadionu do skrzyżowania z ul. Halkova, skręcamy w lewo, dalej jedziemy na wprost, jesteśmy na osiedlu mieszkaniowym w Havirzowie. Po przejechaniu 0,5 km. skręcamy w lewo do drewnianej chaty muzeum „Kotulowa Drevenka” 42 . Wracamy z powrotem na ul. Halkova, skręcamy w lewo, po przejechaniu 250m. znowu skręcamy w lewo w ul. Na Fojsti, dojeżdżamy do skrzyżowania z ul. Selska, skręcamy w prawo, jedziemy ul. Selska, drogą rowerową nr: 56. Droga rowerowa dochodzi do ul. Na Nabreźi i później skręca w lewo, my jedziemy ul. Na Nabreźina zakręcie w prawo i dojeżdżamy do skrzyżowania z ul. Hlavni tr, droga krajowa nr: 11, skręcamy w lewo (najlepiej przeprowadzić rower po lewej stronie około 150m. chodnikiem), następnie skręcamy w lewo w ul. K Zamecku i po przejechaniu 200m. jesteśmy pod Hotelem Zamek Havirow 38 . Koniec trasy.